++Follow | Dashboard
« αиgєℓ B2UTY »
I'm Sorry
Gambar Background Dalam Tulisan
2/18/12 @ 7:10 PM | 9 B2UTY [s]

Assalamualaikum ,

//Daehyun 

Tadi aku jalan-jalan usha chatbox aku tu . Pastu , ad seorang blogger nama dia Nad ade tanya macam mane nak buat gambar macam ni ---->
//Sorry Buruk >.<

So , Harini secara rasminya aku nak buat tuto . Tuto ni aku rasa semua orang tahu . Tapi , bagi yang tak tahu . Meh sini rapat-rapat . Aku tolong ajarkan k :)

> First , macam biasa bukak Photoshop anda .
> Second , create NEW document mengikut saiz yang anda mahukan . Tapi saya memakai saiz 400x800 .
> Third , tulis apa yang anda nak tulis . Mcam ni


> Lepas dah siap tulis . Press ctrl + O then , pilih gambar mane yang nak dijadikan sebagai background dekat belakang tu k :)
> Dah pilih , gunakan move tool yang sebelah kiri atas sekali k dan letakkan pada tulisan tadi .
Pastikan balance dan akan jadi macam ni :)


> Dah siap ? Pergi ke Layer > Cari Release Clipping Mask atau tekan ALT + CTRL + G .


 Dah jadi kan ? Siap lah . Mane yang tak puas hati , edit je kat situ k :)
Simple je kan . So , selamat mencuba . Assalamualaikum :)


Older Post | Newer Post
Navigation.



//Post. //Admin. //Vvip. //Stuff.


Welcome.




Named Fyka Shafiqah . Absolutely a Kpopper and Forever B2UTY. I Love You BEAST until I die . Note That ! Do not copy anything without my permission . Thanks :) ^^ .

screamer.



» No Harsh Words
» No Email Links
» No Business Links
» Press 'Go' Once

Tweeps !


Applause.

.B.2.U.T.I.E..S.